Clicky

Jump to content

Urasc jocurile freemium!


Guest Deio

Recommended Posts

Mai joc si eu din cand in cand cate un joc. Recunosc ca imi plac, orice s-ar spune, dar imi plac. Omoara timpul si e delectare uneori.

Dar, urasc jocurile freemium. Inteleg si pe programatori, trebuie sa traiasca din ceva, mai mult, pirateria ii obliga sa faca diverse strategii, de conectare pe la servere, autentificari, pentru a cumpara sau debloca diversele nivele sau obiecte (items) din jocuri.

Totusi, jocurile bune costa bani mai multi si nu te limiteaza la greutatea de a inainta prin nivele sau a le juca iar si iar pana mai aduni credite. Te concentrezi pe joc si nu mai ai treaba sa cumperi cu bani reali diversele upgrade-uri sau cine stie ce, ca sa treci sa poti juca placut jocul.

 

Iar sunt eu ala carcotas, dar o aplicatie "freemium" imi da senzatia de jecmaneala. Casele de productie care se respecta, cer bani mai multi, iar eu sunt dispus sa dau si 10$ pe un joc IOS sau Android, sa nu ma mai doara capul si sa ma pot juca linistit.

Valabil si la aplicatii, am vazut ca se practica si astea mai nou.

Sunt demodat? Old school gaming?

Am auzit zvonuri ca si pe PC se va practica asta, odata cu Windows 8 si deschiderea lui AppStore de la M$. :((

Link to post
Share on other sites

De asta ma temeam si speram ca nu se va trece la astfel de practici.

Asta nu este o metoda de prevenire a pirateriei, ci una de imbogatire cu profit mare si rapid. "Pirateria" este un pretext, ca si inarmarea cu arme nucleare.

Te face sa cumperi de mai multe ori ceva, pe cand odata cumparat jocul, nu mai pot scoate bani prin update-uri noi, pentru ca sunt gratis.

Imi da de inteles cam ce fel de producator e, iar calitatea jocurilor este la fel de slaba ca a unui creator incepator. Nu se concentreaza spre a-ti oferi o experienta placuta, ci a iti lua cati mai multi bani.

 

Sper doar ca cei care se respecta si le pasa de clienti, sa nu treaca si ei la astfel de practici.

Link to post
Share on other sites

Deio, in mare e cum spui tu, insa exista si destule exceptii unde freemium chiar inseamna freemium si nu iti baga mana cu japca in buzunar. Spre exemplu Dead Trigger, unde nu ai nicio problema in a termina jocul fara sa cumperi absolut nimic cu bani reali, ba chiar iti dau ei zilnic 5 credite daca termini o misiune plus posibilitatea de a juca slots cu 3 credite oferite de ei zilnic iar premiul cel mare e 200 de credite. La polul total opus se afla jocurile produse de Glu Mobile, care sunt destul de bune, insa fara a cumpara in-app content nu ai nicio sansa in a avansa la nivelurile superioare, iar obiectele de top din jocuri au preturi care iti pot provoca infarct, chiar si 800 de dolari pentru o sabie din pixeli :wacko:

Link to post
Share on other sites

De cand m-am hotarat sa ma fac si eu dezvoltator mobil (am incercat cu dezvoltator i-mobil-iar, dar am dat chix :D ) urmaresc tot felul de webinare. Si pot sa va spun ca da, asta e viitorul Si este pentru ca ei (detinatorii de Store-uri) te imping spre asta. Prin tehnologiile pe care ti le ofera (la programare si la publicare) si prin "indrumarile" pe care ti le dau (care sunt un fel de "daca nu cumparati noul iPhone sunteti in buda").

Se bate moneda pe freemium, cu posibilitatea de cumparare ulterioara de facilitati in-app, la orice tip de aplicatie. Sa nu uitam ca nu doar dezvoltatorul are asigurat un venit constant, dar si Store-urile (cred ca 30% este procentul general). Mai exista si varianta in-app advertising, dar asta e mai problematica pe platformele unde poti bloca reclamele sau chiar pe toate pentru ca poti taia net-ul.

Pana se va descoperi / inventa / patenta un alt model de monetizare, cu asta defilam.

Sa va dau un mic exemplu de costuri pentru dezvoltator: faci o aplicatie care are nevoie de harti (sa zicem pentru reteaua publica de transport). O faci pentru telefoane Nokia. Telefoanele Nokia au harti offline pe ele. Poti sa le folosesti ? Nu, trebuie ca aplicatia ta sa se conecteze la serverele Nokia / Navteq si sa le interogheze pentru orice harta sau locatie pe care utilizatorul de fapt le are in telefon. Cat costa asta ? 0 lei si 0 bani daca:

1. Aplicatia ta e gratuita (eventual cu reclame)

si

2. Exista maxim 2.500 de interogari / zi (primesti nelimitat, dar in limita asta)

Si asta per total aplicatii de la un dezvoltator, nu per aplicatie.

 

Cat costa sa nu te doara capul ? 1.500 USD / luna. Cine isi permite ? Si asta, repet, in situatia Nokia, unde utilizatorul are deja hartile pe telefon. La Android inteleg sa-mi ia bani, nefiind offline.

Link to post
Share on other sites

Mai joc si eu din cand in cand cate un joc. Recunosc ca imi plac, orice s-ar spune, dar imi plac. Omoara timpul si e delectare uneori.

Dar, urasc jocurile freemium. Inteleg si pe programatori, trebuie sa traiasca din ceva, mai mult, pirateria ii obliga sa faca diverse strategii, de conectare pe la servere, autentificari, pentru a cumpara sau debloca diversele nivele sau obiecte (items) din jocuri.

Totusi, jocurile bune costa bani mai multi si nu te limiteaza la greutatea de a inainta prin nivele sau a le juca iar si iar pana mai aduni credite. Te concentrezi pe joc si nu mai ai treaba sa cumperi cu bani reali diversele upgrade-uri sau cine stie ce, ca sa treci sa poti juca placut jocul.

 

Iar sunt eu ala carcotas, dar o aplicatie "freemium" imi da senzatia de jecmaneala. Casele de productie care se respecta, cer bani mai multi, iar eu sunt dispus sa dau si 10$ pe un joc IOS sau Android, sa nu ma mai doara capul si sa ma pot juca linistit.

Valabil si la aplicatii, am vazut ca se practica si astea mai nou.

Sunt demodat? Old school gaming?

Am auzit zvonuri ca si pe PC se va practica asta, odata cu Windows 8 si deschiderea lui AppStore de la M$. :((

Din pacate nu detin un smartphone sa vad ceea ce spui. Dar pe PC stiu ca se practica asta destul de des. Adica nu asta fac cei de Blizzard, cu World of Warcraft, Diablo 3 si alte balarii sau ma insel???

Link to post
Share on other sites

Tu vorbesti de jocuri online cu subscriptii, nu are legatura. Sunt jocuri MMORPG. Eu vorbeam de jocuri offline, single-player care nu necesita internet. Desi Diablo III mai nou o face si cere conexiune internet. :( De aia nici nu il vreau.

Am cumparat Torchlight II care e facut de fosta echipa care au lucrat la Diablo si jocul e de mii de ori mai bun. Cat costa? 10$. Da, 10 $ pentru un joc de PC.

 

Asta spuneam si eu, incep si producatorii de jocuri pe PC sa faca din astea. Nu e destul ca avem ad-uri in jocuri pe PC si reclame de tot felul?

Daca o sa vreau sa ma joc Halo4 cand apare, o sa platesc cate un nivel?

Link to post
Share on other sites
  • 11 months later...

Sunt multe modalitati de a hackui un joc freemium, chiar ieri am testat una și funcționează. Nu, nu metoda cu Game killer. E un hack care îți permite să faci în app purchases. Bineînțeles ca nu ii spun numele, dar unele jocuri sunt prea de tot. Cei interesați îmi pot trimite PM.

 

Trimis de pe Nexus 4

 

Link to post
Share on other sites

Eu personal ma joc ca sa ma relaxez, nu sunt un împătimit ale jocurilor. Nu m-a acaparat un joc atât de mult încât sa necesite sa cumpăr ceva pentru a avansa. Ca și candrei încerc și iar încerc sa trec de acel nivel pena reușesc iar dacă nu caut alta distracție.

 

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

 

 

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use