Clicky

Jump to content

Cat de mult ne putem baza pe smartphone ?


Recommended Posts

Stim cu totii de tragedia care s-a intamplat in Muntii Apuseni, cu acel avion aterizat fortat si in urma careia au decedat doua persoane. STS a localizat (pe baza apelului la 112) doar zona in care se afla avionul, pentru ca aceasta localizare se face pe baza celulei GSM in care se aflau victimele, in zone izolate celulele fiind foarte mari, pentru ca turnurile GSM sunt rare.

Dar unul dintre medici a transmis coordonate GPS furnizate de Google Maps. In mod normal coordonatele GSM nu au nimic de-a face cu celulele GSM. Acestea doar ajuta la o localizare prin scurtarea timpului de fix, dar pana la urma locatia reala este data tot de GPS. Asta daca avea setarea sa se foloseasca de ei (de sateliti) in Android (presupun ca avea Android, de vreme ce s-a folosit de Google Maps) pe ON. Insa e posibil ca sa nu fi avut pe ON, cineva care traieste la oras nu-si tine GPS-ul pornit tot timpul, pe motive de baterie. Nu cred ca in conditiile de la fata locului, dupa un accident si preocupat sa-i salveze pe ceilalti, i-a trecut prin cap sa-si verifice aceasta setare.

 

Link to post
Share on other sites
  • Replies 63
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

LMT-ul a fost recepționat și de un avion al Companiei Blue Air, asta se poate dovedi foarte ușor. Pilotul acestui avion este prieten bun cu cumnatul meu. Care lucrează deasemenea la compania sus numit

Ce invatam din aceasta intamplare ? Ca avem nevoie de mai multi padurari.   Jalnica tara.

Din surse sigure, adica de la un amic care lucreaza in sistemul de aviatie, procedura este urmatoarea:   Pe avion exista doua componente, o baliza radio care se activeaza la impact, auto alimentata

Pai din moment ce a transmis coordonatele gps la 112 probabil ca era deschis gps-ul pe telefon. Altfel ce coordonate ar fi transmis? Imbecilii de la coordonarea serviciului de urgente 112 nu au stiut ce sa faca cu coordonatele gps. Ca doar s-a vazut ce bine s-a coordonat actiunea, 500 de oameni si nici un lider care sa ii conduca.

 

Sent from my Android device

Link to post
Share on other sites

El a transmis coordonate geografice, longitudine si latitudine. Care impropriu sunt denumite coordonate GPS. Obtii long. si lat. chiar fara sa ai GPS. Daca imi pornesc Maps fara GPS ma localizeaza la cateva strazi de unde sunt. Dar ma pune pe harta. Si eu citesc long / lat de acolo.

Link to post
Share on other sites

Bun, sa presupunem că nu a dat niciunul dintre cei din avion coordonatele. Fie ele la secundă sau doar la ore si minute. Ok.

Dar înainte de a exista GSM in viata noastră, cu ce îi găseau pe cei aflați in situația asta?

Eu știu că în permanență avionulse află pe ecranul unui turn de control. Dacă nu București, sigur îl vedeau cei de la Sibiu.

In momentul in care a dispărut de pe radar, aveau un punct sigur in care știau ca se afla avionul. Din momentul ăla, aveau de tras doar o linie către direcția in care se îndreptau si socoteau timpul de când au dispărut de pe ecran, până la primul apel la urgente. Știind viteza, pot să-mi dau seama cam pe unde au ajuns. Si in felul asta aveam o linie in care îi cautam si nu un cerc cu raza de 5 km, asa cum spuneau necalificații în curul cărora s-au băgat milioane de euro. Faceți voi socoteala suprafeței unui cerc cu raza de 5 km si o sa înțelegeți la ce mă refer.

Sau, făceau o socoteala cu localizarea GSM coroborată cu trasa pe care o avea avionul, pe care o știau după radar.

Aici sigur este vorba de incompetența.

Sper să cadă multe capete acum.

Dacă se uitau la TV, asa cum au făcut localnicii sau cei de la clubul offroad, ar fi ajuns si salvatorii in timp util.

 

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk

Link to post
Share on other sites

In avion exista un aparat care emitea continuu, tocmai pentru a putea fi gasiti (aparatul porneste la impact). Dar semnalul trebuia decriptat la Moscova (WTF ?) si aia nu au raspuns la telefon sau la e-mail. Cand au fost intrebati, au zis ca nu au primit nici un telefon si oricum din spatiul aerian al Romaniei nu au receptionat nici un mesaj emis de un astfel de aparat.

 

Acum stau si ma intreb: suntem in NATO ? Suntem. Atunci de ce palaria mea trebuie sa ne bazam pe Moscova pentru gasirea unui avion aterizat fortat in Romania ?

Link to post
Share on other sites

Voi ați văzut imaginile de pe la 17.20 când toate forțele studiau trasee si coordonau niște șefi scotocirea unor versanți muntosi pe niște pliante verzulii pentru turiștii pantofari??..... Stiu ca s a împuțit pestele de la cap.... Dar nici de guvizii aia nu îmi e mila. Oricum păcat ca noua ne mănâncă câinii copiii de vii și mor oameni obișnuiți în fata unor spitale închise de aleși, iar acum s au stins doi oameni competenți si dăruiți ajutorării semenilor din cauza unor grămezi de incompetenți. Condoleanțe familiilor!

 

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

Edited by Kali
Link to post
Share on other sites

In avion exista un aparat care emitea continuu, tocmai pentru a putea fi gasiti (aparatul porneste la impact). Dar semnalul trebuia decriptat la Moscova (WTF ?) si aia nu au raspuns la telefon sau la e-mail. Cand au fost intrebati, au zis ca nu au primit nici un telefon si oricum din spatiul aerian al Romaniei nu au receptionat nici un mesaj emis de un astfel de aparat.

 

Acum stau si ma intreb: suntem in NATO ? Suntem. Atunci de ce palaria mea trebuie sa ne bazam pe Moscova pentru gasirea unui avion aterizat fortat in Romania ?

 

 

Din surse sigure, adica de la un amic care lucreaza in sistemul de aviatie, procedura este urmatoarea:

 

Pe avion exista doua componente, o baliza radio care se activeaza la impact, auto alimentata si un transponder care emite mereu o multitudine de date, printre care si tipul de avion, altitudine, etc.

 

Baliza sau beacon, asa cum se numeste ea in limba engleza, emitea pe frecventa de 121.5MHz, asta doar pana in 2009.

Din 2009 incoace, acestea trebuie sa emita pe 400 si ceva de MHz, daca nu gresesc si am retinut bine, 406, asta pentru a putea fi receptionata de catre satelit.

Din pacate, din cate am inteles, baliza de la bordul avionului emitea pe frecventa veche, frecventa care nu mai este monitorizata deloc din 2009.

Asadar, aceasta a emis in zadar.

Procedura este ca atunci cand se activeaza aceasta baliza, semnalul este receptionat de catre un satelit geostationar, al carui centru de comanda este la Moscova. Dupa receptionarea semnalului, Moscova este cea care alerteaza Romatsa si nu trebuie sa sune nimeni la Moscova.

La primirea alertei la Romatsa, aceasta va alerta la randu-i celula de criza de pe langa Ministerul Transporturilor si va contribui la determinarea pozitiei epavei. Ministerul Transporturilor are obligatia de a alerta ISU, celula de criza permanenta de la Ministerul de Interne si ce alte institutii mai are nevoie. Dupa aceasta informare, celula de la Ministerul Transporturilor se va subordona celulei de criza la Ministerul de Interne si nu invers.

 

In toamna lui 2013, o hotarare de guverm spune ca celula de criza si comandamentul acesteia se afla la Ministerul de Interne si este condusa direct si exclusiv de catre Raed Arrafat. Din pacate, cei de la Ministerul Transporturilor, au considerat ca trebuie sa aiba si ei o astfel de celula si ea nu s-a subordonat celor de la Interne. Astfel, la acest accident, au fost doua celule si de aici toata balbaiala.

Link to post
Share on other sites

Concluzia este ca daca vrei sa te prabusesti cu avionul, alege-ti alta tara.
Iar daca esti capos si vrei sa te prabusesti in Romania, atunci fa-o pe soare, la campie si daca se poate, pe langa niste localnici.
Incredibil, tara de cacat!

Link to post
Share on other sites

Messer, stim in ce tara traim. Ni se dovedeste in fiecare zi. Cu totii sunt incompetenti, de la ziaristi pana la autoritati. Azi imi venea sa sparg televizorul, acelasi subiect peste tot. Singurul canal vizionabil era Paprika, sau Taraf.

Degeaba latra astia pe la televizor 24 din 24, se va rezolva cum s-a rezolvat cu cainii maidanezi. Eu nu ma astept la mai mult. 

Link to post
Share on other sites

In avion exista un aparat care emitea continuu, tocmai pentru a putea fi gasiti (aparatul porneste la impact). Dar semnalul trebuia decriptat la Moscova (WTF ?) si aia nu au raspuns la telefon sau la e-mail. Cand au fost intrebati, au zis ca nu au primit nici un telefon si oricum din spatiul aerian al Romaniei nu au receptionat nici un mesaj emis de un astfel de aparat.

 

Acum stau si ma intreb: suntem in NATO ? Suntem. Atunci de ce palaria mea trebuie sa ne bazam pe Moscova pentru gasirea unui avion aterizat fortat in Romania ?

LMT-ul a fost recepționat și de un avion al Companiei Blue Air, asta se poate dovedi foarte ușor. Pilotul acestui avion este prieten bun cu cumnatul meu. Care lucrează deasemenea la compania sus numită. Dar nu a interesat pe nimeni, au făcut localnicii și entuziaștii de la Transilvania off-road ce nu a putut să facă o maree de oameni haotici, neechipați și fără nici o idee coerentă în afară de "heirupismul" pur românesc. Bunul Dumnezeu să odihnească sufletul copilei ăleia nevinovate, acolo unde drepții se odihnesc. De asemenea să-l odihnească și pe Iovan pentru care nu am nici o stimă aparte (ba din contră), dar prin sacrificiul său și-a spălat toate păcatele. Cât despre politicieni.......numai de bine. Înțelege fiecare ce vrea din urarea mea.

 

Sent from my Lenovo P780

Edited by Parintzelu
Link to post
Share on other sites
Ora 17.00 – Prefectul județului Alba a solicitat sprijin clubului de off-road pentru facilitarea transportului în zonă.

 

Poate daca ar fura mai putin, le-ar ramane bani si de dotarile astea. Imi amintesc de un accident facut de un papagal de politician, care se deplasa cu o masina de teren care ar fi trebuit sa fie la ISU.

 

In alta ordine de idei, revenind la intrebarea din titlu: in astfel de situatii, nu te poti baza pe ce iti ofera Android scos din cutie. Pentru Maps ai nevoie de net. Solutia este sa-ti instalezi o aplicatie care sa-ti ofere busola, coordonatele geografice si eventual altimetru independent de reteaua de date. Nu cred ca ocupa mult si nu stii cand ai nevoie.

Link to post
Share on other sites

Conform titlului acestui topic, vin si eu cu raspunsul meu personal dar foarte DEPARTE de ce s-a intamplat in Apuseni.

Categoric ca ne putem baza pe smartphone, ideea e sa stim sa le folosim.Sunt o sumedenie de programe care-ti indica locul unde te afli (coordonate GPS) toata chestia e sa le ai deja pe smart si (poate cel mai important) acel salvator sa stie sa le "valorifice", nu degeaba cele mai descarcate aplicatii ale momentului sunt cele de stabilirea locatiei :)

Ieri din plictiseala si satul de parerile "specialistilor" am facut o simulare bazandu-ma pe doua aplicatii.

Prima aplicatie, mult "ravnitul" iGO, aplicatie care foloseste doar GPS-ul smart-ului iar a doua aplicatie Cerberus, cea care-ti "gaseste" telefonul folosind in primul rand data mobile si dupa caz si GPS-ul.

Rezultatul celor doua aplicatii a fost acelasi, adica si intrun caz si in altul coordonatele au fost aceleasi

 

a8u3.png

 

 

67dq.jpg

 

 

De ce am spus DEPARTE de ce s-a intamplat in Apuseni ? , pentru ca acolo intervine in primul rand factorul uman.

Stim foarte bine ca reteaua mobila functiona deci de acolo tragem concluzia ca ar fi existat si o "bruma" de data mobile iar de GPS nu mai vorbesc (doar cerul mai era deasupra lor) asa ca un smartphone "ar fi facut fata situatiei" insa DOAR "echipat" corespunzator.

Un smartphone putea fi "utilizat" cu SUCCES, atat de la distanta, in cazul Cerberus sau Samsung Drive (ca exemplu) binenteles totul cu participarea detinatorului, cat si "local" folosind, fie o aplicatie de navigatie, fie una de stabilirea locatiei.

 

Cu riscul de a ma repeta si revenind la titlul topicului, DA ne putem baza pe un smartphone insa pe unul "functional" !!!

Link to post
Share on other sites

Chiar dacă emitatorul nu era setat pe frecvența de 400 acesta a emis pe 121,5 și semnalul trebuia receptionat de Romatsa. Din câte am înțeles Romatsa a primit alerta dar nu au reacționat corespunzător. Această nepăsare asociată cu nepriceperea și lipsa unui plan de acțiune clar, au condus la eșecul operațiunii de salvare.

 

Trimis de pe GT-N7100 cu Tapatalk.

Link to post
Share on other sites

Din cate am citit, a ajutat si presa din plin. Au plecat satenii din Horea sa-i caute si la un moment dat ii suna si le zice ca a spus la TV ca i-au gasit si sunt toti teferi, sa se intoarca acasa. Erau la 1 km de locul prabusirii !!!

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

  • Who's Online (See full list)

    There are no registered users currently online

×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use