Jump to content
  • Announcements

    • Szilárd Ervin Szőgyenyi

      Modificari modalitate Log In   26.07.2017

      În urma unor modificări  efectuate la platforma pe care rulează Forumul Mobilissimo, s-au produs câteva modificări la modalitatea de login. Dacă până acum se folosea numele de utilizator, de acum, logarea se va face cu numele afişat pe forum sau adresa de email cu care v-ați înregistrat pe forum. Parola contului a rămas aceeași. Ne cerem scuze pentru inconveniențe! Termenii și condițiile de utilizare ale forumului le găsiți aici.
Arsinel Alexandru

Achiziție de mașină

Recommended Posts

Salutări! Sunt în căutare de o mașină, și tot odată, caut și informații despre ce și cum să-mi achiziționez. Plaja de prețuri este cuprinsă între 3000 și 4000 euro. Ce mărci mi-ați recomanda și cu ce fel de combustibil, căci am tot auzit și citit faptul că motorina creează probleme mașinii în timp, iar benzina este mult mai rentabilă, și mai ales iarna, când pornește mai repede, nu este la fel de puturoasă. Mulțumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

N-am mai auzit de ani de zile de pornire grea iarna pe motiv de Diesel. Iar rentabilitatea tine de numarul de kilometri pe care ii faci. Functie de costurile de revizie / piese, consum si pret combustibil, benzina e rentabila pana la X km / an, peste devine rentabil Diesel. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa vad un motor benzinar , cat rezista in conditii extreme !

Faptul ca nu s-a reusit implementare rentabila mixta diessel - electric nu inseamna ca nu sunt ok, dupa mine, sunt motoare mult mai fiabile decat e nevoie, faptul ca sunt mai poluante, sa nu glumim, cu asta, costa mai mult anularea noxelor pe baza de motorina, decat benzina, insa nu asta-i motivul pentru care vor "uciderea" motoarelor pe motorina, ci simplu: sunt prea fiabile pentru lumea consumerista....nu renteaza

Ce sa spun, am facut 3100 km cu full la plecare 240 lei , litri de motorina (53 litri) , alimentare partiala in Macedonia pana la full ( 43 litri) , in Grecia alimentat pe insula odata (25 Euro ( - 20 litri), plecat pe continent, am mai alimentat in zona Thessalonik de la un Aegon de 30 euro ( 24 litri) , si la iesire din Macedonia , full (55litri) ,  in tara am ajuns cu juama de tank - adica  am inca 28 l, am  functionat cu viteze de la 0-198km /h, clima on , cat e consumul mediu ?

Calculez eu , sau va las pe voi ? Hai sa usuram calculul : ( 53 l +43 l +20 l +24 l + 55 l ) - 28 l = 167 l , numar km 3099.9 => 5.39 L /100 km, cat faci pe gaz sau benzina / kerosen, electric ?

Zuzu, adica mu(mu)

...punct, pentru distante lungi, conditii grele de lucru = rentabilitate maxima, motor pe baza de motorina = motor diesel, pentru masina de oras , drumuri scurte = > benzina

Peste 100 ani, nu pe curent cum viseaza astia, va las sa ghiciti in 25 ani , dar sa revin la mașinuță mea, e dotată cu un superb motor diesel, creat de WV dintr-o mare greșală (aniversare 25 ani), le-a ieșit tip motor = diesel, ALH, capacitate 90CP, an 2001, WV Golf 4, am "făcut" pe drum mașini cu renume: Opel Insigna, BMW 32x, Audi A4, Mercedes SLK 220, altele noi gen: Octavia, Nisan, Hiunday, și dovedit de model Mitsubishi la fel de vechi, ghici care....

 

In fine, recomand cu precadere in functie de utilizare: diessel > benzina

Spor

 

 

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce clasa de masina doresti sa cumperi, masina mica de oras, masina medie, masina mare de familie?
La pretul de 3.000-4.000 de euro, eu recomand doar benzina. Diesel merita doar luat nou, pentru un rulaj peste 20.000km/an si tinuta pana pe la 200-250.000km.
O masina la acest pret (3-4.000 euro) are peste 200-300.000km, cu o uzura pronuntata, caz in care la un motor diesel incep sa apara problemele la turbina, injectoare, volanta, EGR. In schimb la un motor clasic pe benzina nu are nimic complex ce sa se strice.
Dupa achizitie sa mai pregatesti minim 500 euro pentru cheltuieli neprevazute (revizie, distributie, mici reparatii tehnice sau estetice)


Eu personal, la aceasta suma, as mai aduna pana la 6.500 euro sau as mai face niste rate nesemnificative pe 3 ani pentru un Logan/Sandero nou in care sunt sigur ca nu mai bag bani in urmatorii 5 ani decat 100 euro la fiecare 15.000km pentru revizie oficiala.

Trimis de pe al meu MHA-L29 folosind Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mașina, nu o cumperi pentru 1 an, am de 9 ani acel golf și am investit in el maxim 1000 euro în întreținere/impozit/taxe de drum/RCA, are 167.000 făcuți de mine și încă 125.000 ai ei la 7 ani, când am luat-o eu in 2008, nu cred că un Logan ducea cei 9 ani ! Spor

Dar intradevar contează , cât ,unde, cum

 probleme reale la diesel apar intradevar după 400000 km, dar sunt suportabile, la un benzinar, echivalează cu înlocuire mașina

Trimis de pe al meu MI 5 folosind Tapatalk

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cam ieftin , domunle

Asta-i lista mea :

Bucse stabilizatoare fata de 2 ori ( la cate 80.000km) - cost minor - 40 lei set  - manopera in regie proprie

Placute de frana set - fata /spate - de 2 ori - cost cam 450 lei - schimbate de mine

Rulment fata - dreapta - 150 lei cu manopera , a fost de 2 ori inlocuit, prima data set (adică și stânga) , acuma sunt curios ce distanta, e intre ei, de viata, tinand cont ca pe partea mea sunt mai grijuliu

 

Recent si discuri frana - set - fata / spate - 450 lei - manopera 150 lei

Am schimabt de 2 ori distributia - 650 x2 , si intinzator rola odata - inca 150 lei - la distributie se schimba si pompa apa automat

Am avut ceva hiba la un releu - clima - cost minim in regie proprie - a fost 30 lei pe olx

Am inlocuit ceva becuri H7 de 2 ori , ca odata am fost sgarcit si am luat din Kaufland, bec din plafoniera la doamna ca l-a uzat

Inlocuit acum 1 an perii la alternator - in regie prorie, - ele au fost modic 30 lei, operatia foarte interesanta si la fel de agreabila, insa mica ca timp - maxim 12 h s-a pus in functiune, satisfacție -Maxima!

Va trebui sa inlocuiesc la directie - bara stabilizatoare fata si rulmentul de sus din cap suspensie - drumuri de Romanica

costuri cam 250 lei si manopera sa zic 200 lei - dar o aman inca 2000 km

Altele nu au fost, decat 2 baterii - una de 750Ah start si acuma recent inainte de a pleca in turneu mi-o murit subit bateria , am luat si mai nervoasa - sa tina inca 5 ani - 303 lei

Am mai avut in regim propriu in 2014 dupa 6 ani - reconditionare turbina in regim propriu - cost minim - 2 l deruginol si furtune, axe si set pentru  turbo - inlocuite toate in regim propriu - au fost 2 zile de super emotie si satisfactie dupa 48h totala -a pornit la sfert de cheie  !

In rest consumabilele normale

\

\

Am mai schimbat stop stanga spate, ca am parcat masina sub streasina timp de 3 ani si nu m-am prins ca nu-i tocmai ok , bine ca nu am avut problema mai mare.

Sa se tina cont de cei 167.000 km, faptul ca compresia nu ascazut in 9 ani deloc !

Posibil sa cada volanta in unrmatorii 200.000 km

/ rulment presiune in alti 100.000 km

/ vibrochen daca ai ghinion la 600.000 km

/ injectoare never

/ EGR - se poate anula simplu sau inlcoui cu cost mediu de 100 Euro - in regim propriu sau la service cu 100 lei

Turbina noua - 2500 lei sau reconditionare - modic sau la schimb cu alta reconditionata - dar nu merita - caci e 800 lei si alta noua e 2500 lei - se monteaza normal daca ai cu ce si unde.

Ce sa zic, pare costisitoare asta ?

 

De ce nu as cumpara masina peste 2010 , simplu - electronica complicata, fiabilitate delicata

 

Noua , nu se merita, ca e foarte scumpa !

 

Daca as avea salarii de peste 1000 Euro as lua și nouă, dar așa nu...

 

Daca as câștiga 5000 , as înlocui la 5 ani!

 

Ce sa zic , aș cumpăra in momentul de față , tot un Golf 4 , tot ALH, tot pe la 250.000/300.000 km reali, se verifica ușor asta

... service WV / cost pe la 2500 Euro și pregătit de cele de mai sus și liniște pentru alți 10 ani !

În ziua de azi nu cred că o mașină nouă va duce 15 ani pe picioarele ei , fara intervenții importante la cutie viteza, motor, computere/procesări, senzorizari, părți comanda servo/hidraulice și electronică de comanda...deci

Cum am zis 🤣🤣🤣

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Edited by reflavius

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bine, placute frana (cred ca doua ture) si distributie (una) le-am socotit la "consumabilele obisnuite de la revizii".

Oricum, de fiecare data cand ma duc la mecanic (apropos, tot ce am bagat in ea a fost de calitate / de origine si mecanicul e de calitate / de origine, zic ca conteaza si astea pe langa sa ai grija tu ca sofer de ea), imi amintesc cum m-a sunat un client sa-si ceara scuze ca nu-mi poate plati o factura pentru ca pleca in concediu si tocmai a schimbat bieleta la un Golf. L-am inteles, ca si eu o schimbasem chiar in saptamana aia. El 150 euro, eu 150 lei. El la 20.000 km, eu la 50.000.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am uitat, bielete față și brațe suspensie fata am schiat când am luat-o nouă , odată cu distribuția , manopera moca , piesele au costat modic - brațe la 250 lei și bieletele parca 90 lei , probabil cu manopera sa coste 180 euro, dar la preturi de importator, pile, pe dreaq așa a fost atunci și cu prieteni adevărați astea au fost costurile cu al meu VW

....

Posibil sa cada bendix , e normal la atâtea porniri

 

Dar e o placere mai sadică sa-l schimbi singur, satisfacție e deosebita

Cost , OEM pe la 100 Ron...

 

Cel mai teama îmi e de vibrochen, că aduce și alte belele după el, dar mai am teoretic 300.000 km ,care eu ii fac in 17 ani !Deci, moștenitorului

 Sper sa arate ca broscuța din drum, trăgea nenea de el la 110km/h , de admirat, zău !

 

Trimis de pe al meu MI 5 folosind Tapatalk

 

 

 

 

 

 

.01e2e59db2576dc78ca3d9493d7a52a8.jpg

 

Trimis de pe al meu MI 5 folosind Tapatalk

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mașina, nu o cumperi pentru 1 an, am de 9 ani acel golf și am investit in el maxim 1000 euro în întreținere/impozit/taxe de drum/RCA, are 167.000 făcuți de mine și încă 125.000 ai ei la 7 ani, când am luat-o eu in 2008, nu cred că un Logan ducea cei 9 ani ! Spor
Dar intradevar contează , cât ,unde, cum
 probleme reale la diesel apar intradevar după 400000 km, dar sunt suportabile, la un benzinar, echivalează cu înlocuire mașina
Trimis de pe al meu MI 5 folosind Tapatalk
 
 
 
 
 
 
Te contrazic....
Am avut Focus-ul de serviciu cu peste 340000 km și cu excepția consumului de ulei 1L la 5000 km, nu avea probleme...
Și motorul trăgea de rupea....

Vinerea trecută am luat taxi de la hotel până la Otopeni la aeroport. Am mers cu un Logan benzinar care avea peste 420000 km pe bord....

Eu cu mers normal adică până în 110-120 km/h pe autostradă Germania - România, am avut un consum de 6.2/100 km. Mașina încărcată, 4 persoane și climă că era vară. Mașina în cauză, un Mondeo benzinar din 2002 cu motor de 2L....

Trimis de pe al meu SM-G935F folosind Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am zis că nu-i i posibil !

Sunt Ford-ri Focus de 1.6 la 101 CP ce au peste 400.000km, insa contează mult cum.te.porti cu ea , că șofer, cum o îngrijești....Am văzut și de-asta pe picioare !

 

hehe...daca ar sti multi cati km reali au masinile lor...mai ales aia care au masini de 10-15 ani aduse recent din afara... dupa 10-15 ani de Germania/Spania/Italia/Franța, 300-400.000 km nu mai e nimic deosebit, exceptii sunt alea care au sub 300....

masinile din ultimii 10-15 ani sunt masini f rezistente nu mai sunt cutiile de conserva din ani 90-95 la care tabla era o mare problema.. absolut orice masina (pana si logan care e cea mai ieftina masina) rezista la sute si sute de mii de km, toata smecheria e cati bani cere masina in km astia ...litrii de ulei la 1000km

 

Cunosc Renault 25 Diesel care , are lejer peste 800.000 km, l-ar atepta milionul daca ar avea bani pentru întreținere....păcat că tabla e muci...

.iar un Sprinter de la ambulanță are peste 790.000 km!!

 

Nimic nu-i imposibil, insa rațional este sa știi cum , unde , cum...

 

Trimis de pe al meu MI 5 folosind Tapatalk

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

În funcție de cum ai grijă...așa sunt și costurile de întreținere.

Trimis de pe al meu SM-G935F folosind Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apropo de Logan-ri sunt prin București zeci de exemplare care au peste 350.000 km insa starea lor e de la , se dejghina când închizi usa, până la ...mama, mașina asta a stat numai în garaj, normal....contează enorm cum ai grija de ea... identic cu momentul alegerii ei .. Am văzut una și peste 500.000 km , nu era arătoasă , decât din dreapta, suferise un accident ...

Deci , se mai pune peste toate și câți bani ai , atâta confort/calitate ai...normal...

 

Trimis de pe al meu MI 5 folosind Tapatalk

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta cu grija asa e. Mai tineti minte basculantele Tatra, din Cehoslovacia? Aia mai batrani. Ei, la maica-mea la servici, Tatrele astea carau pamant si pietre. Conditii de santier de ala greu, pe dealuri si prin hartoape. Si avea un subaltern care cand intra in cabina se descalta de cizmele de cauciuc, sa nu bage noroi. Cand isi termina serviciul, isi spala basculanta. Toti faceau misto de el. Si face mosul cu ea 1.000.000 de km. Fara reparatii capitale. Un milion cu o basculanta de santier. Si vin cehii sa vada minunea. Verifica aia sigiliile si vad ca nu a fost schimbat nimic la motor. Faza tare a fost cand au vrut sa intre in cabina si le-a zis soferul sa se descalte :D Si ii dau astia drept premiu doua saptamani, cu nevasta, la Karlovy Vary, o statiune de fite, unde ajungeai numai daca erai mare scula in partid.

 

1701_9605875542192.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Recomand benzină. Clar benzină. Am acum două mașini (ale familiei nu ale mele) 3.0tdi și 3.0tfsi și clar benzina e mai fiabila... Mai rafinată mai silențioasă și are un avantaj la pornire iarna.... In afara de consum dieselul nu se compara absolut deloc cu benzina.... Iar dacă vrei costuri reduse la consum... Foarte reduse... Recomand sa pui instalație de gpl secvențială.

Trimis de pe al meu SM-G950F folosind Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×

Important Information

Terms of Use