Clicky

Jump to content
Silviu S

Probleme cu garantia - in general -

Recommended Posts

  De mai mult timp vroiam sa pornesc aceasta discutie legata de multiplele probleme care apar la solutionarea unei solicitari de garantie.

 Concret situatia arata asa:

- Clientul de buna credinta duce un produs (sa zicem telefon ca suntem in domeniu) in garantie la reparat. Nu prezinta nici o urma exterioara de lovire, udare, etc.

- Dupa sau in termenul legal de solutionare a garantie primeste telefon/mail ca a fost anulata garantia pe motiv ca produsul prezinta urme de apa, umezeala , lovituri ..... ! la interior !

 

 

Acum clientul apeleaza la ANPC care poate sau nu sa reuseasca sa rezolve problema....

 

Ideea e in felul urmator: cum ne protejam noi, clienti de buna credinta de astfel de situatii in care e posibil ca telefonul sau orice alt produs sa aiba probleme la interior din fabrica sau sa fie produse in service-ul unde se rezolva garantia(cu intentie) ? De retinut ca la exterior nu e nimic vizibil si de consemnat in procesul verbal de predare a produsului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

N-ai cum sa te protejezi decat intr-un singur fel: cumparand de la magazine care au produse importate pe canal oficial, pentru care se ofera garantia producatorului. Nu elimini 100% riscul de a-ti fi anulata garantia din motive imaginare, insa te bazezi pe faptul ca producatorul tine la reputatia lui si nu face magarii. Exemplul cel mai elocvent este problema ramei de la G3, care crapa, indiferent cat de atent esti cu el. Defectul asta este reparat pe garantie, avem exemple pe forum. Nu cred ca un magazin de genul quickmobile ar inlocui rama unui G3, mai ales ca poate fi usor invocat un soc mecanic. Magazinele care nu ofera garantia producatorului nu au niciun interes sa-ti repare telefonul pe banii lor, interesul lor fiind sa-ti anuleze garantia din orice motiv.

 

Sent from my LG G3-D855

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am cumparat telefonul meu din Germania si vad ca beneficiaza de garantie internationala. Mi-a aparut celebra crapatura la carcasa(LG G3) am scris un email catre ESD-ROM si mi-au confirmat exact ce vroiam.

Pt conformitate, atasez emailul primit de la ESD

raspuns LG.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

E vorba de olviu din cate sa vede?

 

 

Sent from my iPlaca using Tapatalk

Poate si de ei, dar eu sunt patit cu alt produs ce nu tine de telefonie si am zis totusi sa ridic subiectul pe forum ca sa putem dezbate problema.

 

Sa zicem ca ce vine pe canal oficial e rezolvabil. Cu restul ce facem, ce facem cu cele oficiale dar vandute de ex prin vodafone si reparate in service-ul partener ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu filmez, fotografiez produsul.

Apoi dacă îmi refuză garanția solicit fotografie exact cu aspectul constatat.

Apoi îi acuz cu subiect și predicat că ei au produs problema.

Și cu numele plus prenumele persoanei care semnează procesul verbal de constatare.

Adică... Eu așa am făcut.

Am acuzat clar un inginer service Nikon.

 

Sent from my LG-V500 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si daca as pati asta, nu as avea de ce sa comentez. HTC Touch Pro2, cazut si lovitura vizibila langa microfon, mi-au inlocuit microfonul. Galaxy S3, intrat apa (se vedea clar pe martorul din interior), schimbat placa de baza. Toate pe garantie, fara nici o problema.

 

Singura solutie e de fapt doua: facem ce face DTTR, dar ii si anuntam. Daca ii anuntam ca am facut asta, nu vor avea curajul (ca sa nu zic prostia) sa treaca in PV bazaconii. Mai greu cu chestiile de la interior, care, pentru filmare de proba necesita dezasamblare, care clar duce pierderea garantiei. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta vroiam si eu sa spun. Faci poze la exterior, dar la interior n-ai cum. Si pana la urma produsul poate suferi un soc mecanic si sa arate impecabil la exterior, dar in interior sa crape ceva.

 

Sent from my LG G3-D855

Share this post


Link to post
Share on other sites

  Asta e si problema ridicata de mine ca nu prea ai cum sa demonstrezi ca nu exista ceva la interior inainte de intrarea in service. Si astfel ramanem la mana reparatorului . Aici e adevarata problema si cred ca nici ANPC nu poate sa te ajute decat pe post de bau-bau.

  Un coleg de munca a venit cu o idee si mai si ... cum ca pentru marcile mai "china" senzorul de umiditate din placa de baza este deja declansat din fabrica. 

  Pe de alta parte eu am parte de un produs care nu face parte din categoria telefonie, venit pe cale oficiala, vandut de unicul repezentant in Romania si cu care am mari probleme si respectivii refuza reparatia pe motive inventate.

 

 

  Concluzionand putin : garantia poate sa fie foarte bine hartie igenica daca producatorul vrea sa fie asa. Ce e spart la exterior nu prea e de garantie si ce e la interior poate sa fie anulat foarte usor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

   O sa o descriu problema personala pe cafenea . Respectiva problema mi-a deschis ochii referitor la garantii si cat de mult mai suntem noi consumatorii protejati.  Apoi am mai gasit situatii asemanatoare cu diverse produse. Mai mult, unele cazuri sunt imposibil de rezolvat si de autoritatea de protectie a consumatorilor pentru ca nu au mijloacele sa demonstreze inselatoria.

  Topicul este un act de avertizare ca inaintea unei cumparaturi sa pui bine in balanta : vanzatorul, marca cumparata si cum raspunde la service, cine ofera garantia si poate mai la final diferenta de pret fata de magazinele/macile neserioase .

  Sunt multe cazuri raportate la furnizorii de telefonie care prefera service-ul din curtea proprie( dar vand marci de prestigiu), sunt cazuri la firme mari ca Apple unde stiu caz concret de scoatere din garantie a telefonului pe motiv ca e zgariat pe exterior si zgarietura a fost cauzata e cadere( in realitate de cheile din buzunar). Sunt multe si eu personal nu mai ma simt asa de bine protejat de garantie.

  Acum ceva ani ma uitam atenta la cata garantie se ofera si cumparam cu inima impacata ca sunt asigurat. Vremurile se schimba si vanzatorii si producatorii devin mai "inteligenti" in rotunjirea profitului.

 

 

 

  Off topic: problema mea este cu B&B , unic importator si service pentru o mare mare gama de ceasuri.  Vand "resigilate" pe post de noi, service si garantie 0 . O sa detaliez in cafenea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×

Important Information

Terms of Use