Clicky

Jump to content
Innoxius

Off Topic V3

Recommended Posts

Păcat ca doar Mazda mai are aspirat pe benzina si ca sa respecte limitele pentru emisii, le-a scazut performanța.

 

In legatura cu emisiile, uite articolul de care amintesc mereu: https://m.automarket.ro/stiri/germanii-de-la-adac-au-testat-13-modele-diesel-pentru-emisii-honda-civic-singurul-care-a-depasit-limita-pentru-oxidul-de-azot-89941.html.

Iar legat de Co2 stii si tu cum e. Acum ai si tu dreptate, multi vor dezactivat filtrele, dar aici chiar nu e vina producătorilor.

 

Si legat de performanță, am inteles ca la puteri similare, e mai puternica o benzinară, dar daca luam cazul Corsei, nu crezi ca un motor de 1.3 75 CP benzina, chiar si supraalimentat, ar fi destul de puturos in comparatie cu cel diesel?

 

Apropo, voi ce ziceți de electrice? Noua Corsa e 30k euro, adică 20k cu voucher-ul de la stat. Exact cât costă un Civic nou. Problema e ca la drumuri lungi va cam trebui să iei multe pauze, având doar o autonomie de 330 km.

 

Legat de consum, se pare ca noile diesel-uri sunt mai gurmande si incep sa se apropie de benzina. Probabil încercând să elimine emisiile, au neglijat consumul.

 

Trimis de pe al meu SM-G975F folosind Tapatalk

 

 

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Electricele sunt viitorul și din punctul meu de vedere cu condiția să îmbunătățească semnificativ autonomia sau timpul de încărcare.
Cele care devin mai accesibile au deocamdată motoare de puteri destul de mici, pe mine nu mă satisfac.
Despre diesel versus benzină, dacă amândouă sunt supraalimentate, senzația la volan și satisfacția este clar suprerioară la cea pe benzină, chiar dacă cuplul e puțin mai mic, asta din cauza elasticității plajei de turație pe care e disponibil cuplul maxim.
Comparația diesel turbo cu benzină aspirat natural nu e corectă sau elocventă.

Trimis de pe Galaxy Note8 folosind Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

La cât de frumos vorbesti de motoarele supraalimentate pe benzina, chiar vreau sa vad cum se simte Honda Civic aia a ta.

Eu însă tot nu cred ca un motor de 1.3 75 CP turbo benzina s-ar compara cu cel diesel, dar asta e parerea mea. Poate cu 100-120 CP, da, dar doar cu 75 nu.

Si eu consider că electricele sunt viitorul, dar vad ca producătorii nu au de gand sa scadă preturile și cand s-or mai reduce si voucherele, chiar vor fi scumpe. Astept sa vad ce e si de capul Volswagen-ului ID 3, ca au promis dimensiuni de Golf si acelasi pret ca Corsa-e, 30k. Sa vedem dacă asa va fi.

Trimis de pe al meu SM-G975F folosind Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aoleu 75CP...... Pai că sa faci o depășire trebuie sa accelerezi de la 5 km. An avut închiriată o Astra K benzina 1.4, 90 CP și îmi trebuia "5 minute" sa ajung la 130 kmH, când mă gândesc la 75 CP...mă îngrozesc.
Mi-am luat în primăvară tot Astra K benzina, motor 1.4, 150 CP și 245 Nm, eee alta poveste.

Sent from my SM-N960F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Depinde ce depășești.
Crede-mă că am făcut depășiri fără mai eforturi și cu o "căruță" de Opel Corsa 2005 cu motor de 1l, 60CP, cu a 3-a la 100km/h, e adevărat pe la peste 5 000 turații.

Trimis de pe Galaxy Note8 folosind Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca am de unde tai...
75 CP sunt foarte puțin în opinia mea, după experiența cu Astra de anul trecut.

Sent from my SM-N960F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astra da 90 de CP avea "75 era referire la discuția voastră de mai sus.
Avea 90 de CP și 130 Nm Astra. cc3a36151894928b8deb58f689bb799e.jpg

Sent from my SM-N960F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astra da 90 de CP avea "75 era referire la discuția voastră de mai sus.
Avea 90 de CP și 130 Nm Astra.

Sent from my SM-N960F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din punctul meu de vedere greșeala ta e că te legi prea mult de cuplu.
Niciodată performanța nu înseamnă strict cuplu, ci tocmai elasticitatea motorului și capacitatea lui de a menține cuplul constant mai mult timp, adică pe o plajă de turații mult mai extinsă.
De aia spun că pentru a înțelege fenomenul trebuie să compari turbo diesel cu turbo benzină.
Dar să le compari conducându-le, nu doar pe net sau pe hârtie.

Trimis de pe Galaxy Note8 folosind Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, este foarte important Nm pe langa CP.
Al meu Astra K are 150 CP și 245 Nm, și este alta poveste.
Benzina bineînțeles, cu dieselurile am avut doar experiențe proaste și eu și restul in familie, cu benzina nimic până acum.

Sent from my SM-N960F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi, Greucene, depinde de fiecare. Unii nu vor să audă de diesel, în timp ce altii il apreciază la maxim, ca mine sau DTTR, fiecare in functie de ce experiente a avut cu el. Analog in cazul benzinei.

 

Si vezi ca si samyjuanito spune exact ce tot zic si eu, chiar dacă are benzina: conteaza caii, capacitatea, dar și cuplul. Cand ai 120-130 Nm nu prea ai ce sa ceri de la masina aia. Am mers cu un Crossland 1.2 Turbo, nu mai stiu dacă 110 sau 130 cai, parcă 130 totusi si nu părea mai fâșneț decât diesel-ul actual. Plus ca la deal, depasesti foarte usor, chiar daca are doar 75 CP motorul.

 

[mention=68]samyjuanito[/mention], cum ti se pare Astra K? De cat timp o ai si ce consum mediu ai? Si asta e una dintre optiuni. Noi n-am avut probleme cu Opel, asa cum Greuceanu n-a avut cu Honda si atunci tinzi sa te reorientezi spre aceeasi marcă.

 

Trimis de pe al meu SM-G975F folosind Tapatalk

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@samyjuanito a spus că preferă benzină, cu diesel a avut numai probleme, la el e clar.
Eu continui să îți explic ceva simplu, comparația se face turbo cu turbo(benzină cu motorină) , nu turbo diesel cu benzină aspirat. Că dacă dăm jos turbina de la diesel rămâne o puturoșenie de mașină mult sub orice mașină pe benzină.
Iar între turbo benzină și turbo diesel, cam oricine care le-a testat pe amândouă alege turbo benzină fără ezitare.
Asta spun, tu vei înțelege când le vei testa pe amândouă în detaliu.
Nu spun că dieselul nu are anumite avantaje în anumite condiții, dar în general are mai multe dezavantaje.
Părerea mea bazată pe testarea ambelor tipuri de motoare explicată detaliat cu alte ocazii.

Trimis de pe Galaxy Note8 folosind Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

@pascaleandrei o am din februarie, consumul mediu în jur de 7.6 am obținut. Eu deobicei circul doar în oraș și acolo se duce până la 12 litri doar că circul pe distante scurte, multe opriri, porniri și este de așteptat să ducă atât. Pe mine oricum nu mă deranjează.

La benzina vs diesel as merge acum oricând pe benzină și nu din cauza că am avut probleme cu dieselurile. Eram și eu crazy din ăla cu diesel, doar că mi-a trecut... Următoarea o sa fie benzina hibrid.

Sent from my SM-N960F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uite ce e Greucene. Chiar nu mai vreau sa incep iar conflictul, fix la cateva ore dupa ce ne-am impacat, asa ca hai sa facem o concluzie, comparând diesel turbo cu benzina turbo (nicăieri nu am comparat cu o aspirată), sa zicem cu 1.4 100 CP:

 

-benzina are o plaja de turatii mai mare, ajuta la depășiri lungi

-benzina emite mai puține noxe

-benzina nu are filtre de care sa iti faci griji

-diesel-ul emite mai putin CO2

-diesel-ul e mai fiabil

-diesel-ul consuma mai puțin

-diesel-ul are un cuplu mai mare care ajuta la depășiri scurte si cel putin la motoare mici conteaza enorm. Dacă motorul de pe Corsa era pe benzina, putea sa aiba si 100-110 CP, nu trăgea mai bine decat cel Diesel si aici tin sa aduc din nou exemplu Crossland-ului. Eu zic sa conduci acea masina si apoi un diesel cu motor mic si o sa vezi diferente. Dacă vorbim de motoare de 2.0 sau macar cu mai multi cai cum e al lui samy sau al tau, da, performanta e probabil asemănătoare deoarece benzina poate fi exploatată mai usor.

 

Si acum hai sa vedem. Dacă noi doi am merge cu 60 la ora, la 1750 de turații, tu cu o benzina 1.5 182 CP cu un cuplu de 250 Nm, iar eu cu un diesel 1.5 130 CP cu un cuplu de 300 Nm si am călca accelerația la podea, uite ce s-ar intampla. Eu as ajunge primul la 80-90, apoi va trebui să schimb viteza, pentru ca la mai mult de 3000 de turatii, diesel-ul nu mai trage bine, în timp ce tu cu benzina ai continua si m-ai depasi. Acum fiecare alege ce-i place. Tie iti convine sa ai o plaja de turatii mai mare, iar mie sa am un cuplu mai mare (de asta imi plac electricele la nebunie. Păcat de preturile alea nesimțite). Fiecare are dreptate in felul lui.

 

Trimis de pe al meu SM-G975F folosind Tapatalk

 

 

 

 [mention=68]samyjuanito[/mention], ah, credeam ca o ai de mai mult timp. Eram curios de fiabilitate. Adevarul e ca daca mergi pe distanțe scurte, tie clar ti se potriveste benzina. Diesel-ul nu e bine sa il plimbi pe distanțe mici pentru ca nu are timp motorul sa se încălzească. De asta diesel-ul nici nu prea e recomandat in oras.

 

Si totusi, instructorii din Târgoviște (si banuiesc ca asa e si in alte orașe) au sute de mii de km cu mașinile diesel. Eu am facut scoala pe doua masini, ambele diesel si cu peste 200k km. Alea mașini chinuite, de obicei merg numai cu a 2-a, rar cu a 3-a si destul de des cu prima viteza. Iti dai seama cat ar consuma o benzina condusă astfel.

 

Ca idee, spre ce hibridă te orientezi? Corolla?

 

 

 

Trimis de pe al meu SM-G975F folosind Tapatalk

 

 

 

 

 

 

Ah, si ma bucur ca putem comenta din nou cu argumente, păreri si experiente personale. E cu totul altceva. Multumesc!

 

Trimis de pe al meu SM-G975F folosind Tapatalk

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am avut Peugeot 407 2.0 HDi 136 hp (diesel + turbo) iar acum am Astra H Twintop 1.8 140 hp aspirat. Mașini cu greutăți similare ~1500 kg, diferența e că 407 avea 6 trepte. 

407 avantaje:

- consum mai mic;

- putere de la turații mai joase;

407 dezavantaje:

- multe lucruri care se pot strica;

- DPF

Astra H avantaje:

- motor silențios;

- simplu, aspirat

Astra H dezavantaje:

- consum cu 2 litri mai mult ca 407;

- dacă îi dai podea sub 2500 de ture nu pleca cum pleca 407-le, după 2500 in sus Astra pleacă mai tare;

Eu unul diesel sh nu mi-aș mai cumpăra, și pentru benzină turbo sh aș sta pe gânduri. Partea a 2-a, depinde pe unde mergi. Navetă pe DN / Autostradă diesel, 50%+ oraș, mi-aș lua benzină. Diesel-ul nu-i gândit 1-2-3 semafor.

Acum depinde și de preferințele fiecăruia. Pentru stilul meu de condus plus naveta pe care o fac benzina e mai bună. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact ce tot zic si eu. Totul depinde de nevoi. Pentru naveta nu există alternativă la diesel, iar pentru oras benzina e perfecta.

 

Tu ai benzina aspirata, de aia nu pleaca repede sub 2500 ture. Cele cu turbina au cuplu maxim de la 1500-1750, dar acesta este sub cel al unui diesel cu acelasi numar de cai.

 

Dar cu ce piese ai avut probleme la diesel? Sau doar ti-ai facut griji pentru ele? Diesel-ul e in general mai fiabil.

 

Pe mine cel putin motorul turbo pe benzina de pe Crossland nu m-a convins, mi s-a parut sub diesel-ul de pe Corsa. Degeaba ai plaja de turatii mai mare, cand cuplul e mai mic.

 

Trimis de pe al meu SM-G975F folosind Tapatalk

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Înțeleg ce spui Andrei, dar scenariul despre care vorbești tu nu se întâmplă niciodată atunci când măsori performanțele comparative, se pune problema care ajunge la 80-90 la oră de la 0, nu de la 60 că așa vrei tu să compari. Nu așa se măsoară performanța niciodată.
Revin, concluzia bazată pe experiență personală este că o mașină turbo benzină e de preferat ca performanțe, senzații în conducere la orice oră uneia similară turbo diesel. Și nici ca diferență de consum de combustibil nu merită cea diesel. Fără cel mai mic dubiu. Și repet, testate personal nu din informații culese de pe net.
Pe mine nu o să ai cum să mă convingi că albul e negru in aceasta privință cu niciun argument. La mine argumentul suprem este că le-am testat pe ambele foarte multi kilometri și știu exact ce am observat.
Eu unul nu aș recomanda un autoturism diesel sub nicio formă nimănui, cu excepția celor care fac naveta minim 100 km pe zi și asta pe o autostradă sau măcar pe un drum expres, nu pe un drum județean.
Recomandare după 22 de ani de circulat pe drumuri publice cu toate tipurile de mașini, și peste 800 000 km parcurși. Și asta fără să fiu sau să fi fost vreodată șofer de meserie. Dacă aș fi fost șofer aș fi făcut peste 2 000 000 km.

Trimis de pe Galaxy Note8 folosind Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

La al meu rămânea un injector blocat iar volanta (cu masă dublă) nu mai ducea mult. Mașina avea undeva la 70.000 de mile reale. În rest turbina (cu geometrie variabilă) era undeva la 90-95% din eficiența din fabrică. Așa a zis mecanicul. Trecând peste problemele acestea, era o mașină excelentă de navetă pe autostradă. La 70 mp/h, puțin peste 110 km/h, consuma 5%. Cu Dpf-ul n-am avut probleme dar mașina vedea 4000-5000 rpm zilnic. Aveam grijă personal să-l desfund. Pornea greu când se bloca injectorul și întârziam la muncă. 😂

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

[mention=15699]Greuceanu[/mention], stiu ca testele se fac de la 0 la 100, intrebarea e: iti foloseste asta in viata reala, având în vedere că aproape tot timpul circuli in coloană? Eu zic ca e mult mai util 60-90 sau 80-120, în intervalul asta faci depășiri.

 

Stiu ca ai experienta cu mașinile, am inteles asta, dar asa cum ti-am zis, si tatăl meu are 600.000 km la bord si sa stii ca diferenta de 2-3 litri chiar se simte cand faci naveta Fieni-Targoviste zilnic. In 10 ani inseamna macar 5-7000 euro. Eu zic ca e ceva. Plus garanția că nu ai probleme cu motorul.

 

Asa cum vezi, nu trebuie sa faci 100 km pe zi sau sa mergi pe autostrada ca sa salvezi substanțial utilizând un diesel in detrimentul benzinei.

 

Sunt constient ca benzina oferă senzatii superioare benzinei, dar poate eu vreau sa circul normal, fără să turez motorul ala la maxim, cu condiția să am un cuplu care sa-mi permita sa depășesc usor.

 

Eu unul as recomanda oricand un diesel cuiva care face multi kilometri in afara orasului, iar celor care merg mai mult in oras o benzinară. Si asta e si parerea jurnaliștilor auto.

 

Si hai sa încheiem discuția asta, ca e deja plictisitor. Tu oricum nu vei cumpăra diesel, pe cand eu sper sa trec de la diesel direct la electrică.

 

Trimis de pe al meu SM-G975F folosind Tapatalk

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@pascaleandrei sunt foarte interesat de Lexus IS300H, BMW 330E, m-am mai uitat și la Mitsubishi Outlander PHeV. Full electric nu prea sunt opțiuni la ora actuala doar cele pentru bogați..... Mai trebuie 5 ani cel puțin să apară ceva viabil în opinia mea.

 

Sent from my SM-N960F using Tapatalk

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Și eu prefer o benzinara ;)
Stai să vezi ce ma distrez cu Loganul de serviciu cu motor de 1.2 aspirat :)
În schimb am mers cu Logan de 0.9 turbo pe benzina...si am rămas mască de puterea lui...la cât de bine trage ;)

Sent from my OnePlus 7 Pro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacă vreți să vedeți diferențele dintre diesel si benzina exemplificate pe aceeasi mașină cu motoare de aceeasi capacitate, iată un videoclip cuprinzător:

 

 https://youtu.be/mOUJ4C61Lts

 

Pentru cei care nu stiu de carwow: este o platforma unde puteti compara ofertele dealerilor de masini in UK si in acelasi timp are unul dintre cele mai mari canale de Youtube unde au review -uri, drag race-uri și diverse clipuri interesante. Il recomand cu drag. Dupa ce se lanseaza o mașină, eu abia astept sa vad deive-ul facut de carwow.

 

Trimis de pe al meu SM-G975F folosind Tapatalk

 

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

  • Who's Online (See full list)

    There are no registered users currently online

×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use