Clicky

Jump to content

Convorbiri pe mobil in avion


Innoxius

Recommended Posts

Sa le spui asta stewarzilor si stewardeselor :) S-au uitat urat la mine si cand telefonul era in "airplane mode" ( ;) intelegi?). Pana la urma l-am inchis. Am inteles ca problema e mai mare la decolare si aterizare.

Link to comment
Share on other sites

Guest Deio

Din cate am citit eu, nu exista nici un studiu care sa coreleze vreo defectiune a vreunui senzor sau echipament electric din avion si un dispozitiv wireless. Avioanele nu au niciunde 5GHz sau 2.4GHz/900MHz .

Radio este de ordinul a 100-200Mhz FM

Am vazut pe avioanele de vanatoare ca toate echipamentele sunt mega izolate electric si de interferente. Plus ca avionul in sine, fiind din aluminiu, este o cutie uriasa Faraday. In mod sigur ai semnal scazut.

Toate astea sunt prostii ca sa platesti in plus, sau ca sa fii tras la raspundere, sa se gaseasca usor un tap ispasitor.

 

Am citit foarte mult despre avioane in particular, e o pasiune de a mea, am si fost la aeroportul nostru din TM - LRTR de la Giarmata-Vii, am vazut Mig-uri desfacute, invatat comenzi bord, etc. Am vrut sa fiu "chilot". Ma joc mereu Microsoft FSX, il am licentiat.

 

Ma uit mereu la NG la emisiunea "Air Crash Investigations" si nu am vazut decat erori umane acolo sau piese/echipamente care au cedat de uzura si/sau vechime. Nicidecum telefoane celulare care au oprit motoare, sa fim seriosi.

Credeti ca avioanele care au voie sa zboare cu pasageri vorbind la telefon, au alte piese sau au ceva special?

 

Dar, toate au un pret, si mai exista si factorul "sa prevenim".

 

Oare trenurile de azi, care sunt inteligente, de ce nu au restrictie? Chiar daca nu cad, se pot ciocni sau deraia daca "vorbesti prea mult", sau?

Link to comment
Share on other sites

Corect. In plus, niciun echipament care tine de siguranta zborului nu este wireless in avioane.

Si emisiunea de care spuneai tu si cea cu cutiile negre, arata negresit prabusiri cauzate de erori umane sau de piese mecanice de cele mai multe ori.

Ar fi culmea ca profundoarele, flapsurile sau alte echipamente sau elemente de executie sa fie comandate wireless.

In plus, toate echipamentele electronice sunt ultra protejate la tot ceea ce inseamna perturbatii exterioare, de orice natura. Se stie ca avioanele, de fapt, echipamentele lor, reusesc sa ramana intacte chiar si dupa fulgere care le ating. Imaginati-va ce perturbatii si ce armonici introduc arcele electrice ale fulgerelor.

Nici eu nu cred povestile celor care spun ca telefoanele mobile fac nu stiu ce...

Air Force One zboara cu nu stiu cate telefoane la bord, functionand in draci.

 

Iar semnalul intr-o cusca Faraday tinde catre zero, tocmai asta e principiul ei. Cu siguranta ar trebui sa existe la bordul fiecarui avion cate un device de retransmitere, altminteri nu ai avea deloc semnal, presupunand ca ai avea un releu in apropiere, desi la 10 mii de metri...nu prea cred.

Evident, transmisiile se fac prin satelit, asa ca la bordul avionului sigur exista un device care sa transforme semnalul de la satelit intr-un semnal pe care terminalul sa-l recunoasca.

Link to comment
Share on other sites

Inseamna ca intra la categoria "In Franta nu sunt permise dispozitivele radio outdoor" (BT sau WiFi). Si am citit ca de de la 1 iunie sau iulie anul asta ii pune la punct UE cu prostia asta.

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu cat de stiintific este, dar chiar si Myth Busters au testat asta si nici ei nu au descoperit probleme. Ma mira faptul ca desi suntem in 2012, se mai accepta restrictii pe fapte care nu au fost dovedite, la fel cum e vorbitul la telefon in benzinarii.

Link to comment
Share on other sites

Ei, de ce. Asa e omul. Daca nu mai are probleme de genul "Nu ai voie sa te uiti la plopul de pe ulita satului de Sf. nu-stiu-care", inventeaza chestii moderne, tehnologice :D

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu cat de stiintific este, dar chiar si Myth Busters au testat asta si nici ei nu au descoperit probleme. Ma mira faptul ca desi suntem in 2012, se mai accepta restrictii pe fapte care nu au fost dovedite, la fel cum e vorbitul la telefon in benzinarii.

 

E interzis sa vorbesti la telefon in benzinarii? Wow.

Eu am facut asta fara sa stiu ca ar fi interzis si nimeni nu mi-a atras atentia vreodata.

Ciudat.

 

In alta ordine de idei, probabil ca n-or sa se scoata niciodata restrictiile cu telefonul in avion, pt ca nefiind o chestie suta la suta demonstrata, nimeni nu-si va asuma o astfel de decizie.

In plus, nu prea vad la ce ar folosi telefonul, avand in vedere ca la 10 mii de metri, nu stiu ce semnal ai putea avea, fara o antena externa avionului.

Link to comment
Share on other sites

In benzinarii este mai mult interzis pt a nu interfera cu transmisiile de date de la pompa la sistem.Este ceva de genul ca si cand aproprii un mobil cand suna de un televizor.....este mai mult o chestie preventiva.

Tot chestia asta o cer si pompierii...tot preventiv....doarece este zona cu pericol de explozie.Zona pompelor este considerata zona cu pericol de explozie(teoretic trebuie sa vezi pe stalpi de la copertina in colant cu inscriptia "Ex").

Link to comment
Share on other sites

In benzinarii este mai mult interzis pt a nu interfera cu transmisiile de date de la pompa la sistem.Este ceva de genul ca si cand aproprii un mobil cand suna de un televizor.....este mai mult o chestie preventiva.

Tot chestia asta o cer si pompierii...tot preventiv....doarece este zona cu pericol de explozie.Zona pompelor este considerata zona cu pericol de explozie(teoretic trebuie sa vezi pe stalpi de la copertina in colant cu inscriptia "Ex").

 

 

Da, nu am stiut si mi se pare o mare ineptie...

Stii ca daca pui benzina intr-o galeata si arunci tigara in ea, e ca si cum ai arunca-o in apa? Nu se aprinde.

Si cu cat e mai plina galeata, cu atat mai mici sunt sansele sa se aprinda.

Sa explodeze pompa de la telefonul mobil...asta e SF de-a binelea...

Iar transmisia de date de la pompa la casa de marcat se face prin cabluri cu transmisie seriala, cu un anumit protocol...

Chiar nu cred ca ar putea fi interferate...dar cine mai stie...

 

Ei, de ce. Asa e omul. Daca nu mai are probleme de genul "Nu ai voie sa te uiti la plopul de pe ulita satului de Sf. nu-stiu-care", inventeaza chestii moderne, tehnologice :D

Exact, mie-mi spunea bunica-mea sa nu pun cutitul pe cant si nici painea cu talpa-n sus. Acum ne-am modernizat...

Link to comment
Share on other sites

Interesanta stirea, insa mie mi-e frica sa ies in balcon la etajul 4, asa incat...n-o sa am ocazia niciodata sa testez viteza internetului in avion...

Poate doar daca e parcat.

Poti alerga prin balcon. Grija mare la aterizare sa nu depasesti pista. :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use